Ett hjärta för människor

Det är underbart varje gång man får vara med och tjäna vår mästare Jesus kristus. Den senaste tiden har det talat allt mer till mig hur viktigt det är att vi som frälsta visar våra medmänniskor kärlek och omtanke. Det är inte i första hand våra ord som talar mest utan våra handlingar. Ända sedan jag flyttade till Aneby har jag upplevt att det är herren vill att jag ska vara. Han har öppnat dörrar för både min pappa och mig att tillsammans tjäna Herren här. Vi har båda två på kort tid fått lägenhet här. Vi har kommit in i en bönegrupp som vi stortrivs i, och fått härliga vänner. Gud är god. Jag upplever en allt större längtan att få vara som Jesus var. Att kunna möta människors behov och visa hans kärlek. Idag var jag med om en händelse som styrkte mig.

Jag var på väg till ett cafemöte. När jag öppnade dörren för att gå ut ur vårt hus kom en invandrare mot mig från bensinmacken mitt emot där jag bor. Han såg nervös och bekymrad ut. Hans dotter och fru satt i bilen och dottern var sjuk. Han frågade mig om jag kunde tanka åt honom på mitt kort, för han hade bara kontanter. Först tänkte jag bara säga till honom att jag inte kunde hjälpa honom, men så kände jag att den helige Ande rörde mitt hjärta. Jag gick tillbaka in och hämtade ett bankkort. Problemet var att jag hade endast en hundralapp på kortet och han hade bara en 200 -lapp och ingen växel, då sa jag till honom. Du får bensinen av mig. Jag fick ge honom ett traktat också innan han åkte iväg. Han var rörd och tacksam.

Jag berättar inte detta för att jag ska verka speciell på något sätt utan för att visa hur Herren vill använda oss att sprida kärlek till människor vi möter. Det är viktigt att vi tar vara på dessa tillfällen som han ger oss. Om du vill vara ett vittne för Herren, bed att han för dig till människor som behöver hans kärlek och omsorg, så kommer du få vara med om ett spännande liv tillsammans med honom, och se hur Herren öppnar dörrar för dig.


Kommentarer