9 Juli i Serum

I Lördags var våra medarbetare på annat uppdrag, så då blev det Florence och jag själva som hade hand om undervisningen i Serum bland Aetas barnen och ungdomarna. Florence undervisade de små barnen och jag undervisade ungdomarna om att leva i Guds ord. Det blev en härlig stund som vi avslutade med fika.
Nu har vi regnperiod i Filippinerna. Då blir det alltid lite svårare att planerna arbetet, eftersom regnet kommer plötsligt. Därför har jag inhandlat ett regnställ så jag håller mig förberedd. Vi har också väldiga åskväder här. Bed att Herren bevarar oss och vårt hem från blixtar. Vår kalv på ett halvår fick nyligen sätta livet till, p.ga det. 
Men missionsarbetet går framåt. Min medarbetare Joel arbetar just nu i en process med kommunen här att registrera vårt missionsarbete här för att vi som mission även kan få fördelar och pengar från staten för att i framtiden också bedriva arbete bland Aetas. Som det nu verkar kommer vår mission få ansvaret för att ta hand och distribuera hjälp för Aetas här. Bed att vi får uppdraget. Många organisationer arbetar för att komma in här bland Aetas, b.la katolska och sekten Iglesias de Christo. Vi vill absolut inte att de ska få fäste här och börja sprida sin falska lära bland barn och ungdomar. Men vi har den fördelen av att vi redan arbetar här sedan en längre tid och redan finns på plats.

Kommentarer