Måndagskolan 9 Maj


Efter en veckas uppehåll så samlades vi åter igen Aetas ungdomarna för studier i att lära sig läsa och skriva samt bibelundervisning. Denna måndag var det fyra ungdomar som kom för att lära sig mera. Pastor Villanueva startade första passet med att lära ut alfabetet. Det var ett stort intresse hos dem att lära sig mera. Efter första passet bjöds det på en enklare lunch innan det var dags för mig att undervisa.

Jag talade om människans ande och livet i Gud. Om hur viktigt det är att vi läser och lever i bibelordet. Men också att vi ska ge ut till andra det som vi fått från Herren.

Jag upplevde Herrens närvaro väldigt starkt. Det är en glädje att få träffa dessa ungdomar och dela Gudsordet med dem. De har en hunger efter mer av Herren, och jag tror inte det dröjer länge förrän de själva går ut och delar evangeliet med andra Aetas. 

Jag är tacksam för de få gåvogivare vi har, men samtidigt önskar jag att fler människor kunde ge en gåva till detta arbete. Det viktiga är inte stora summor, utan gärna små men kontinuerligt.







Kommentarer