En liten uppdatering

Vincent har nu tack vare Guds ingripande och era gåvor  fått lämna sjukhuset och komma hem. Fortsätt att be för honom. Herren har stora planer för honom. I Juli kommer både Vincent ,jag och Florence starta utbildning på school of Theology i Supang. Vincent kommer läsa heltid till pastor, medan jag och Florence kommer att läsa några ämnen deltid samtididigt som vi sköter missionsarbetet.
Jag har de senaste dagarna varit i mycket dåligt skick psykiskt, så ni får gärna Be för mig om Herrens ingripande, att jag får kraft att orka med missionsarbetet. Vi har detta år som vi nu jobbat här fått vara med om stora segrar i missionen. Den andliga grunden har blivit lagt i Salag och Backhaw. Nu väntar nya utmaningar för mig och Florence bland nya Aetas-grupper på Guimaras. Samtidigt som vi tillsammans med våra missionspartners här fortsätter arbetet bland Aetas i Salag och Backhaw. Vi är i stort behov av era förböner och gåvor för att fortsätta detta arbetet för Herren bland detta utstötta och diskriminerade folk på Filippinerna. - Tack!
/ Jörgen

Kommentarer